Gasservice betingelser
Naturliggas, forbeholder sig retten til at afvise visse naturgasfyr, såfremt vi vurderer fyrets tilstand er for dårlig, eller opbygningen af naturgasfyret er så kompliceret, at det bevirker et øget tidsforbrug ved servicearbejdet, vi stiller os derfor retten til at opkræve en tillægspris, dette konstateres ved vores første servicebesøg, og kunden får direkte besked.
Læs om vores Gasservice abonnement her.
Vi tilbyder Gasservice aftale
En gasservice aftale kan ændres til en anden gasservice aftale, hvis Naturliggas vurderer at naturgasfyret ikke kan serviceres tilfredsstillende, eller sikkerhedsmæssigt er for dårligt under gældende serviceaftale. Naturliggas holdes ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser ved levering af komponenter/reservedele, mm.
Det forudsættes, at reservedele og komponenter leveres og monteres kun af Naturliggas.
Naturliggas holder sig retten til at frasige sig et hvert ansvar for naturgasfyrets drift såfremt følgende forekommer:
- Utilstrækkelig service på naturgasfyret, det betyder der skal udføres gasservice af fyret mindst hvert 2. år.
- Force majeure, (penge mangel er ikke force majeure)
- Fejlagtig dimensionering af varmanlægget
- Kalk i systemet
- Fejl og mangler i centralvarmeanlægget
- Fejlagtigt El-installation
- Utæthed i varmeanlægget
- Fejl og mangler i bygning og dennes rørsystemer
- Gasservice aftalen dækker ikke varmtvandsbeholder på øvrige produkter, uanset om den er integreret eller separat.
Skulle det ske at kunden ikke overholder sine forpligtelser i henhold til serviceaftalen, som værende manglende betaling eller ikke overholder gældende gasservice besøg på fyret, er Naturliggas i sin ret til at ophæve serviceaftalen med øjeblikkelig virkning.
FORBEHOLD
· Naturliggas.dk forbeholder sig retten til at afvise tilmeldinger på visse gaskedler eller stille krav om tillægspris, hvis servicefirmaet ved første besøg konstaterer, at anlæggets tilstand er dårlig, eller opbygningen af anlægget er så kompliceret, at det giver øget tidsforbrug ved servicearbejdet.
· Naturliggas.dk kan kræve, at en serviceaftale ændres til en anden aftaletype, hvis det konstateres, at gaskedlen ikke kan serviceres tilfredsstillende og/eller sikkerhedsmæssigt forsvarligt under den indgåede aftale.
· Servicefirmaet skal kunne udskifte komponenter uden at ændre eller ombygge den eksisterende installation og uden at anvende ekstra montør til opgaven.
· Naturliggas.dk er ikke ansvarlig for at fremskaffe og levere reservedele, komponenter, automatik og andet udstyr, men vil i videst muligt omfang forsøge at anvise løsningsmuligheder.
· Der kan ikke monteres reservedele og komponenter, som ikke er leveret eller bestilt af servicefirmaet.
· Naturliggas.dk kan forlange, at mangler ved gasinstallationen, varmeanlægget eller varmtvandsbeholderen afhjælpes, når disse er årsag til ustabil drift.
· Naturliggas.dk kan forlange, at der monteres afspærringsventiler, hvor særligt tidskrævende aftapnings-/udluftningsforhold gør sig gældende.
Aftalen Dækker ikke.
Følgende ydelser og situationer er ikke dækket af serviceaftalen og skal betales særskilt:
· Forbrug af reservedele og komponenter af enhver art
· Udskiftning af støbte kedelblokke samt åbne ekspansionsbeholdere
· Udsyring/højtryksrensning af kedlens varmeveksler/kedelblok (demontering og montage er med i aftalen)
· Udsyring/rensning/udskiftning af varmtvandsbeholder uanset placering inden for eller uden for kabinet
· Rensning af veksler med rensevæske
· Udskiftning og kontrol af anode i varmtvandsbeholder
· Udskiftning af sikkerhedsventil til varmtvandsbeholder
· Udskiftning/rensning af rør, haner og flexslanger uden for gaskedlens kabinet
· Udskiftning af shuntventil og brugsvandspumpe
· Etablering af inspektions- og rensemulighed
· Hel- eller delvis udskiftning eller reparation af aftrækssystem
· Kontrol, udskiftning og fejlfinding på komponenter eller reguleringssystemer, der er monteret særskilt til drift af solvarmeanlæg eller andre kombinationsanlæg.
· Demontering af skabe, hylder, rør o.lign. for adgang til gaskedlen
· Tilkald til vandpåfyldning, åbning for gassen, strømsvigt samt fejlbetjening af kedelanlæg og automatik/klimastyring
· Ombygning af automatik/klimastyring, omplacering af følere samt indgreb i fast elinstallation
· Tilkald til defekte komponenter, der tidligere er anbefalet udskiftet
· Fejl og mangler i varmeanlægget og på ukurante komponenter/reservedele, adskillelse af aftræksrør og udskiftning af pakninger.
· Særligt omfattende servicearbejde ved første besøg, som medfører et tidsforbrug på over 2 timer.
· Tilkald til driftsstop eller driftsforstyrrelser, hvor kunden har været årsag til, at serviceeftersynet ikke er blevet udført.
· Fejl, der er forårsaget af hærværk, brand, frost- og vandskade, lynnedslag, elinstallationen eller uautoriserede personer.
· Gentagne tilkald, der skyldes snavs, ilt og gennemstrømningsproblemer i varmeanlægget, fejlagtig dimensionering af varmeanlæg og ekspansionssystem.
Priser for aftale om Gasservice
Naturliggas regulerer serviceaftalepriserne i takt med prisudviklingen på markedet.
Naturliggas er forpligtet til at foretage gasservice, reparation eller udskiftning i henhold til denne serviceaftales almindelige bestemmelser på Naturgasservice. Skulle en reparation efter vores besøg, imod forventning være mangelfuld udføres denne mangel af Naturliggas. Naturliggas fraskriver sig alt ansvar for driftstab og krav rejst af 3. part. Kontakt os på 40 96 12 15 for at høre mere om gasservice.